Wednesday 4 April 2012

Wood answer

When we were leaving the house today, a local neighbor was also leaving the property with an armload of old construction wood that had been dumped by the builders. I think she wanted to use it for a bonfire or bbq. We had the following conversation.

Neighbor     Do you mind if I collect up this wood?
Me               You've already collected it up.
Neighbor     Ok. Thanks.

 Ah....yeah....I wasn't really sure how to continue that conversation. So I didn't.

兒童節放了一天假,我們騎腳踏車到新家看看。
正好,對面的鄰居在他們家院子聚會,剛掃完墓
打完招呼後,就到工地逛一逛
看完下樓時,發現鄰居跑到我家撿木頭
看到我們下來
拿著木頭問我們說
鄰居:這可以撿嗎?
L回答:你不是已經撿了嗎!
鄰居:謝謝
....................

補充
後來來了一個阿麻
也在我家撿東西
我問:阿麻你在撿什麼?
阿麻:這是你們買的房子喔
我說:是啊~阿你在撿什麼
阿麻:很貴喔~有沒有這樣,比三
我說:有啊~阿你在撿什麼?
阿麻:這麼貴喔。
講完後就繼續撿他的東西
也不回答我的問題
我只好自己偷看她的袋子
原來在撿廢鐵
...................................................

奇怪呢?大家都很喜歡進來我家撿東西不問的


No comments:

Post a Comment