Thursday 5 April 2012

Concertina door. Found.

We finally found the concertina door we wanted to run from the kitchen to the patio. It's taken forever and we've been through a bunch of different workmen. Wood is too expensive, metal is impossible. It turns out that the easiest way is to use aluminium which means we can use the same guy that does the windows. Ivy found this pic of a place in Ilan. Ours won't be quite so big. Probably only 4 panels, but roughly the same style.

照片來源

(有興趣了解的朋友們,可以自己去看看喔)

原來台灣有人在做戶外摺疊門。上次拿我們拍的摺疊門照片給鐵工看過後,他回答我說:鐵的無法做,我給他看的那個照片樣本,其實不是用鐵做的,是用鋁,之後再去做啥處理(我忘了),他叫我自己上網找資料,網路上有一些。於是,我看到這個部落格有在介紹,好像也做了不少案例,這真是讓我信心大增!!!建商也說:如果是鋁料的摺疊門,他就有辦法做,並且近期內會請做鋁料的廠商到現場看!!這真是太棒了。
看來我們可以省不少事了
期待中.....
^^



No comments:

Post a Comment