Friday 20 April 2012

Communication Breakdown No. 352

As I said in the last post, our window frames have started to be installed. Unfortunately, they are not the window frames we ordered. We wanted a matte black finish. We chose not to go for the matte black sand finish as they were the most expensive. Guess which ones we got? Screw it, we ain't paying the difference, I assure you of that.
今天看到房子終於裝窗框後很開心,上前仔細看一看摸一摸,恩~.....怎麼是砂面窗框,我們不是訂黑色霧面嗎?馬上打給建商問一問,當然,像往常一樣不聽我講話,馬上說:你們自己跟鋁框老闆訂的,怎麼會錯!!@#$%^& 。我說:我明明跟你說黑色霧面啊,而且我還一直重複說霧面喔!!!何況我沒跟鋁框老闆訂貨,我是跟你訂的。建商:我打給鋁框老闆問問。我心想隨便你!!
後來鋁框老闆打來,鋁框老闆說:建商說顏色錯誤(= =果然是沒在聽人說話),我說:顏色沒有錯,是材質錯!那時就是因為砂面價格會比霧面貴一些,所以我們訂霧面,師傅拿給我們看的材質也是有三種,亮面、霧面跟砂面,為何會搞錯,差價怎麼辦!!
溝通了一陣子後,叫鋁框老闆自己去跟建商說明,差價!!我們可不付!!!

No comments:

Post a Comment